Glöm det där med att smussla fram ett kvitto för varubyte eller att ”glömma” presenten när du inte hann eller kom på något bra… Nu finns snart Giwagawa: din bästa vän när du ska ge bort en present – oavsett deadline, budget, person eller situation!
Så, hur funkar det? Gå in på giwagawa.com och välj till vilket tillfälle du vill ha presentförslag. Förfina resultat kan du göra m h a tidsaspekten, budget, kön och ålder. Självklart kommer du också i förlängningen också kunna välja t ex välgörenhet som parameter (du får då enbart välgörenhetsrelaterade presentförslag).
Giwagawa kommer utvecklas i två steg; som sajt och sedan smartphone-app. Under 24hbc kommer vi fokusera på att få kärntjänsten (sök och databas) att fungera, i förlängningen tillkommer bl a blogg, påminnelsefunktion, platsbaserade tjänster, ”bumpa”/skicka en idé till vän etc.
Självklart ser vi gärna att affiliates kan köpa in sig i kategorier, dock ska varje förslag aldrig helt ägas av en extern partner då vi vill bibehålla oberoende ställning gentemot våra användare.
Vi som står bakom är Ulrika Schreil och Jessica Björkäng. Till vardags jobbar vi på olika platser, tillsammans är vi en kreativ kombo som brinner för digital affärsutveckling och roliga lösningar.
Ulrika är webbstrateg på Cloud Nine. Hon har arbetat med digitala medier sedan 1999 som bland annat formgivare, producent och strateg. Ulrika har jobbat med de flesta typer av uppdrag inom digital kommunikation; från globala kampanjer för adidas International till svenska kampanjer för ICA, Com Hem, Svenska Spel/Lotto, Markslöjd, Skanska m fl. Gillar särskilt varumärkesvård/-utveckling inom digitala medier, digital affärsutveckling och Doctor Who.
Pingback: Entrepreneurial HIVE, TeaParty.nu, and StartupJobb.se